Tuesday, February 4, 2014

Perbuatan yang menyakitkan hati Yahudi

Malaikat mengaminkan bila dibacakan Al-Fatihah untuk mengampunkan dosa-dosa kita.

Orang Yahudi akan sakit hati bila kita:
1. Meluruskan saf
2. Beri salam
3. Mengucap Aamin dalam solat... Semasa sesudah dibacakan Al-Fatihah dalam solat berjamaah.

Ada yang membaca dua harakat atau empat rakaat. Aaaamiiiin....

Air zam-zam tidak pernah kering berkat doa Siti Hajar bila ditinggalkan oleh Nabi Ibrahim bersama Nabi Ismail ketika mencari air di tempat yang tandus lagi gersang. Hingga sekarang ini masih tidak kering dan dapat menampung 4 hingga 6 juta orang yang minum setiap hari. Bila siap renovation Masjidil Haram dijangka dapat memuatkan kira2 16 juta orang setiap hari.

Bermuafakat mengaminkan iman membaca Aamin setelah selesai membaca Fatihah khususnya di Masjid. 

Ucapan dalam syurga hanya salam, "salaman salama". Minuman dalam syurga adalah air zamzam. 

Bila Aamiin di luar solat, nescaya ianya seolah olah stem yang ditampalkan kepada surat yang hendak dihantar kepada ALLAH. Jika  tiada Amin, seolah-olah surat yang dihantar tidak berstem. 

Habib bin Salamah terkenal dengan doa yang mustajab. Seorang lagi Saad bin Abu Wakaf. Habib menyatakan hadis Umat Nabi Muhammad berkumpul dan berdoa diaminkan oleh jamaah nescaya akan makbul. Doa yang dibacakan oleh iman adalah jelas dan betul untuk diaminkan. 

Ibn Umar meriwayatkan ketika solat berjamaah, ada seorang membaca "doa iftitah". Selesai solat Rasulullah bertanya siapa yang berdoa tadi, Rasulullah bersabda baginda terkejut bila langit dibuka setelah dibaca "doa iftitah". Maka setelah itu aku tidak meninggalkan doa iftitah dalam solat.



No comments: